Autóm története: SEAT Leon 1M – Hogyan lettem SEAT-os

0
Egy érdekes beszámoló arról, hogy miként is válhat valaki SEAT-osá.

Szabó Bence megkeresett minket és leírta nekünk, hogy igazából náluk a SEAT márka felé való elhivatottság már gyerekkorban „agymosásként” kapta mint kisgyermek. Történetét elolvasva kiderül, hogy Bencének esélye sem volt más márka felé húzni, hiszen a szülők 2000 óta SEAT-osok.

Hogyan lettem SEAT-os

Szabó Bence:
„A dolog a 2000-es évek elejére vezethető vissza egész pontosan 2001-re édesapám akkor vette meg első SEAT márkájú autóját ami egy 1.4-es 6k2 cordoba volt, ott kezdődött minden, ott kaptam fertőzést egészen kisgyermekként. A 6K2 cordobát további kettő cordoba követte 6l 1.4 benzin volt mindkettő. Szerettük azokat is nagyon.
2007-ben jött az áttörés akkor vettük meg az első mondhatni erős / erősebb SEAT-unkat ami egy Altea 2.0PDTDI Stylance, akkor volt 3 éves a mai napig hűen szolgálja fateromat. Amíg nem volt jogsim csak utasként élvezhettem, majd később forgalommentes utakon magam is vezettem 14 éves koromtól. A márka iránti elkötelezettség egyre csak erősödött. Jogosítványom megszerzése után egy darabig édesanyám 6l2 1.4 sportline ibizáját használtam azt követte egy 1P Leon 1.9PD amit közösen használtunk. Az is édesanyámé volt de elkezdtem azt is csinosítani döntő többségében én használtam, szegény ki lett rekesztve. Kellett erre egy megoldás hogy egymástól független külön utakon tudjunk járni neki maradt az 1P nekem pedig jött egy 1.9PDTDI ARL TopSport, az volt igazán az a kocsi amit magaménak érezhettem.  

Az autóról: nem volt egy racionális döntés ugyanis voltak hibái szép számmal úgy vettem meg hogy egy másik ARL Leon már le volt foglalva de ez elvette az eszemet. Szerelem volt első látásra amikor megvettem már 18’’ magnézium felniken állt és Cupra R első lökhárító tette tökéletessé a frontrészt . Az autóra rengeteg idő és pénz és utánajárás ráment ahhoz hogy itt tartson ahol jelenleg. Ebben voltak javítások is, illetve tuning is az autón. Kevés olyan rész van amit ne cseréltem volna ki a fékektől a kuplungig a vezérlés és számos alkatrészig a cél egy költségmentes autó volt. Az irányzat nálam leginkább gyárias a gyári TopSport hátsó lökhárítót Cupra R-re cseréltem hogy teljes legyen a kép a lökhárítóért köszönet Ferencz Mártonnak .

Pár szó arról mi van az autóban egy gyári sima 1.9PDTDI TopSport ARL Leonhoz képest :
Teljes Cupra R optika kívül, 1P Cupra kormány, 1M Cupra R szellőző, KW Street Comfort állítható magasságú és keménységű futómű, Cupra4 nagy recaro szett, 1.5cm ST nyomtávszélesítő hátul 1cm elől, 1756vk turbo, K&N légszűrő , rozsdamentes 60as rendszer hátsódobbal. Olyan apróságok vannak még tervben mint pl: Cupra R pedál szett, Cupra R kézifék, árnyékolócsík a szélvédőre, 272 fokos veztengely cooler becsövezve, nagy fék ami már meg is van csak fel kell rakni esetleg egy 2DIN, Cupra R váltógomb.
Az autó gyakorlatilag egy dízel Cupra R ami nem létezik de most már igen 😀 teljesítményben is ott van valahol a BAM motorkódos 1.8T környékén csak ez a fenevad gázolajjal táplálkozik. Nem a pusztát szántom fel vele hanem az aszfaltot.


Tervek vannak még de a java készen van sokaktól kapom a dicséreteket az autóval kapcsolatban sokan az ország egyik legszebb ARL leonjának tartják számon, leszek nagyképű és azt mondom okkal rendszeresen követem a nemzetközi piacot és ilyen patika ARL nem jött szembe, nem véletlen hogy 2.3m-es ajánlatot is kaptam az autóra, de nem adtam oda eszem ágában sincs.”

Szabó Bence írásából kiderült, hogy aki már testközelbe került egy SEAT-al, annak a szívét örökre rabul ejtette ez a márka. Köszönjük beszámolódat, és kívánunk Neked nagyon sok balesetmentes és élvezetes kilómétereket szeretett SEAT-oddal.

Ha Neked is van egy SEAT-od, amiről szeretnéd hogy beszámoljunk, írj nekünk Facabook oldalunkon, vagy küldj üzenetet e-mail címünkre.
GALÉRIA:
Megosztás:

A szerkesztőről

ClubSEAT 2005-2017

Hozzászólások