A nagy átverés – SEAT Ibiza 1.2 16V (bővítve: 2017.05.12)

0
H. András SEAT klubtagunk elkeseredve fordult hozzánk, hogy tudunk esetleg segíteni  helyzetén. Elolvastuk történetét, beszélgettünk sokat vele és el kezdtünk nyomozni az interneten, facebookon, stb… A történetnek sajnos nincs vége, sőt talán még csak most indul útjára!

A történet fólytatódik! Lentebb olvasható a másik fél, álláspontja! (hozzáadva: 2017.05.12)

Röviden a történet: Andrásunk 2016 Júliusában vásárolt kedves feleségének egy szép piros SEAT Ibiza (6L) 1.2 16V autót, amit rendesen le is előlegeztek, majd kipróbálás után egy hónapra átvették és kifizették maradéktalanul, de örömük nem tartott sokáig, mert az autó teljesen megadta magát 800km megtétele után.

És most jön az első csavar: 2016 Június 5.én Andrásék időpontot beszéltek meg I.Mihálynál (aki állítólag rá egy hónapra tüdőrákban meghalt)  az előleg kifizetésére, mert a tulajdonos L.Bálint nagyon sokat van úton munkája miatt. Tehát igazából az autót L.Bálinttól vásárolták meg akinek a valós neve T.Lénárd, viszont jogilag avagy papíron egy szegedi cég az Ibiza tulajdonosa. L.Bálint (igazi nevén T.Lénárd) előre félig kitöltött adásvételit rakott András elé, amiről csak András tanuzása és a vásárló (András felesége) adatai hiányoztak. A másik tanu az adásvételin a valós T.Lénárd volt (jelen esetben a hamis L.Bálint). L.Bálint (azaz T.Lénárd) elmondása szerint a tanu T.Lénárd nála dolgozik egy autókozmetikai cégnél aminek ő maga a tulajdonosa…

 

Facebook-os posztja az említett autó kozmetikai cégnek.

Tehát röviden: L.Bálint igazából nem is létezik, viszont létezik egy T.Lénárd nevezetű ember aki tulajdonosa az említett cégnek és autókozmetikának. Ez a jóember L.Bálintnak adta ki magát végig és saját magát berakta mint tanu a szerződésbe. Az elhúnyt I.Mihály pedig eltűnt mint szürke szamár a ködben, bár neki sok szerepe nem volt ebben a történetben. A fent nevezett céget 2016 januárjában jegyezték be, vendéglátás és gépjármű-kereskedelem tevékenységi körökkel. Érdekes… 🙂

És akkor jön a második csavar: az előleg ki lett fizetve I.Mihálynak (aki meghalt rá egy hónapra) és meg lett beszélve hogy a vásárlás napján L.Bálint (igazi nevén T.Lénárd) a vásárolt Ibizát Andráséknak oda viszi ház elé. A megbeszélt időpontban L.Bálint (azaz T.Lénárd) egy Suzukival érkezett Andrásékhoz. Andrásék csodálkoztak, hogy nem a le előlegezett Ibizájukkal érkezett, de a „hamis” L.Bálint elmondása szerint azért nem hozta az autót mert attól tartott, hogy útközben összetöri. Utólag kiderült hogy valójában azért nem az Ibizával érkezett, mert félt hogy az általa törölt check engine lámpa nehogy idő előtt újra felvillanjon.

Folytatódik a történet a harmadik csavarral: Andrásék útnak indultak a „hamis” L.Bálinttal az Ibizáért. Megnézték, és elsőre mindent rendben találtak, majd a fent említett kacifántos adásvételit aláírták és kifizették a maradék összeget, majd hazavitték az Ibizát. 2-3 nappal később felvillant az olajnyomás jelző lámpa amire Andrásék egyből fel is keresték a „hamis” L.Bálintot, hogy ez miért van. A válasz csak annyi volt hogy „jaaaaaaaa ő erről tud, mert még ő cserélt benne nemrég olajnyomás érzékelőt”. Elmondása szerint nem jó értékű olajnyomás érzékelő volt benne, de most már minden rendben van és csak töröltetni kell a hibakódot. Ezt ennek megfelelően Andrásék ki töröltették a memóriából, de pár kilóméter megtétele után ismét felvillant a lámpa.  A „hamis” L.Bálint által cserélt olajat leengedték és kiderült, hogy az olaj nem igazán olaj, hanem inkább „olajsár”-nak volt nevezhető. Erre felbuzdulva Andrásék lecseréltették a UNIX adatbázis szerinti olajra (A&Z 5W30) és olajszűrőre (Mann) és többször felkeresték az eladót aki csak nyugtatva ígért  Andrásnak fűt fát… 100km megtétele után az autó az összes olajat megette, és egy másik üzletben ajánlott 10W40-olajjal feltöltötte, amivel szintén nem jártak sikerrel, mert az is eltűnt a motorból. A szerencsétlenségnek itt sajnos nincs vége mert az olajlámpa a sárga „check engine” lámpa is ismét felvillant és a lánc is leugrott (utólag derült ki, hogy nem volt megfeszítve rendesen). Andrásék innentől már nem erőltették a dolgot, nehogy még nagyobb legyen a kár, és pihenőbe rakták az autót, hogy tisztázva legyen az egész történet.

Szeptember 15.-e óta az Ibiza autószerelőnél van, várva hogy történjen valami vele, de a volt „tulajdonos” először feljelentéssel visszareagálva fenyegetett.

A történet folytatódik: Cikkhez hozzá adva: 2017.05.12:

Ahogy sejtettük a történet folytatódik! Kaptunk egy levelet az egyik érintettől, ami teljesen más szemszögből világítja meg a történteket. A történet elég kacifántos, de mindenképp érdemes elolvasni a másik felet is:

Lénárd az alábbiakkal szeretné a történetet kiegészíteni:

„I.Mihály gyulai lakos vásárolt egy, a szóban forgó gépjárművet. Miután valakivel megcsináltatta elhozta hozzám, a kozmetikába egy nagy kezelésre. Én az időm szűke miatt később tudtam elvégezni a szükséges dolgokat az autón. Idő közben I.Mihály értesített,hogy valakivel megegyezett, foglalót irtak az autó eladásárol. Itt jegyzem meg, hogy a vevő úgy foglalt le egy gépjárművet, hogy azt csak kivülről látta azt megelőzően,és ki sem próbálta! I.Mihály ezután kórházba került, az autó a kozmetikámban maradt.

Valamikor a nyár elején I.Mihály értesített, hogy az autó miatt a foglaló-vevő jelentkezett és kérte adjam át neki, a kesztyűtartóban lévő adás-vételi szerződéssel. Mivel ekkor úton voltam hazafelé elmentem a megadott cimre a vevőért, elvittem a kozmetikámba majd átadtam neki az autót az adás-vételi szerződéssel! A helyszínen a szerződést én tanúztam le, a vevő elött!

Ezután I.Mihály meghalt és a vevő azt képzeli közöm volt az autóhoz, folyamatosan zaklat és kitalál dolgokat, hogy felelőssé tegyen.

Néhány megjegyzés: a vevő egyszer sem próbálta ki a járművet a megvásárlása elött! Alkalma bőven akadt rá, hiszen az autó az ügyfélparkolóban állt hetekig! Véleményem szerint irreálisan magas áron vásárolta a gépjárművet amit annak köszönhet, hogy hagyta I.Mihály által megvezetni magát! Én soha nem adtam ki magam L.Bálintnak, ez abszurd! Hiszen ha annak adom ki magam nem viszem a cégemhez amely az én tulajdonomat képezi, nem teszem magam tanúnak, hanem megkérek mást!”

„Tisztelt ClubSEAT! A korrektség miatt kérem a bejegyzését helyesbiteni vagy kiegészíteni. Számomra és a cégem számára rendkivül becsületsértő H.András viselkedése és célzatos támadása csak azért mert I.Mihály meghalt -akivel megegyezett- és nem talál más felelőst az anyagi kár megtéritésére. Köszönöm! Tisztelettel: Lénárd.”

„Kedves Lénárd! Kérésének megfelelően a cikket bővítettük álláspontjával, és reméljük az ügy valamilyen mindenki számára elfogadható végeredménnyel lezárul. Köszönjük, hogy megkeresett minket! Baráti üdvözlettel: ClubSEAT Admin”

 

(A neveket rövidítettük a személyiségi jogok megsértésének elkerülése érdekében! A cikkben leírtak valódiságtartalmáért felelőséget nem vállalunk! A történetet a felek kérésére közöltük honlapunkon.)

 

 

 

 

Megosztás:

A szerkesztőről

ClubSEAT 2005-2017

Hozzászólások