Egyre többen vagyunk, vagy csak látszat?
Sarkalatos kérdés, hogy mi SEAT tulajdonosok gyarapodásnak indultunk, vagy egyszerűen csak bomlik szét a társadalom? Valóban egyre többen vagyunk vagy csak facebook-on sorban jönnek létre a regionális SEAT csoportosulások. Vajon van értelme, vagy tényleg csak „látszat”…?
Próbáltunk kicsit utána járni ezeknek a dolgoknak tiszteletben tartva minden csoport és klub jelenlétét. Ez a tendencia amúgy nem csak a SEAT csoportoknál tapasztalható. Minden más márkánál is létezik már regionális leszakadás, vagy nevezzük csoportosulásnak. A németeknél ez már 3-4 éve elkezdődött és még mindig „születnek” különbözó csoportok nem csak régiókra szét osztva hanem márkán belüli típusokra is.
Tendencia
Ezek után feltételezzük, hogy Magyarországon ez a tendencia csak nőni fog és a helyett hogy centralizálódnánk inkább régiókra osztódunk. Ennek vannak előnyei és hátrányai is, de megállítani nem lehet.
Előnye, hogy mindenki lakóhelye szerint is tud csoportot választani ami segítség nyújtásban igen nagy előnyt jelent, hiszen ha szüksége van valamire, nagyobb eséllyel oldódik meg problémája, és valószínű többet is tud találkozni a régión belüli tagokkal. Hátrány viszont, hogy találkozó szervezésnél nem lehet nagy dologra számolni. Sajnos sokan úgy gondolják hogy egy márka klub csak egy facebook oldalból áll, és egy Tesco-ban lezavart pár órás találkozóból meg néhány matricából. 🙂 Ennek is van varázsa, de előbb utóbb a parkolóban való álldogálás unalmassá válik.
A regionális csoportoknak van értelme, ha koncentrálódik a régiójához, foglalkozik az ottani csoport tagjaival és nem csak egy csoport létrhozása a cél hanem van valós aktivitás is amit a csoport létrehozójának (nevezzük leader-nek) kell biztosítania, generálnia. Azt is tudjuk hogy az országos szintű csoportokban nagyobb „nézettség” van így az adott problémát többen is olvassák, esetleg több esély is van arra hogy erre választ kapunk. Tehát sokszor egy kérdés vagy poszt több csoportban is felmerül ugyan abban a formában, ami miatt kényszerítve vagyunk kérdésünket vagy véleményünket egyszerre 3-4 csoportban is posztolni. Ez egy idő után fárasztó, és a várt válaszunkat olykor el is kerüljük e miatt, hiszen nem „csekkoljuk” minden egyes alkalommal az összes csoportban.
Láttunk pár csoportot amit valaki valaha nagy buzgalommal elindított, majd „idő hiányában” sorsára hagyta, amivel sajnos erőteljesen higítja a márkán belüli össze tartást. A legrosszabb viszont az, hogy olykor csoportok között ellentétek születnek. A tendencia magyarországon sajnos ebbe az irányba halad.
Márka találkozók elvi lényege:
Ahogy a csoportosulások, úgy a találkozók száma is rohamosan növekszik. Ennek nekünk mint SEAT tulajdonosoknak örülni kellene, de ez nem minden esetben életszerű. Ne szervezzünk olyan találkozókat amik sablonszerűek, üresek. Ha van csoportunk és regionális jellegű, akkor a régióra szűkítsük le a találkozót aminek tényleg az legyen a lényege, hogy az adott körzetből gyűlnek össze a márkatársak, és a legfontosabb talán az is, hogy egy ilyen találkozón adjunk is valamit, ne gyarapítsuk a Tesco parkolós összejöveteleket, vagy ha csak parkolóban találkozunk és nem történik semmi ne adjunk neki nagyobb nevet mint ami valójában történik.
Egy márka találkozó lényege, hogy egymást megismerjük, ha már ellátogatunk egy ilynere, aktívak legyünk és ne klikkesedjünk a találkozón belül. Igyekezzünk minél több emberrel kommunikálni, befogadni az újakat, egymást segíteni tanácsokkal. Ez saját magunknak is hasznos lehet hiszen a tapasztalat csere mindenkinek segít!
Figyeljünk oda egymásra…
Tartsuk tiszteletben a régiók vagy csoportok, vagy márkaklubok (márkán belül leginkább) dátumait, és ne szervezzünk egymásra találkozókat. Vannak régebbi csoportok, márka klubok akik évek óta valamilyen szinten léteznek. Vannak szokások amiket illik tiszteletben tartani. Fontos hogy a kevesebb olykor több. Tartsuk szem előtt, hogy egy nagyobb szabású találkozó szervezése anyagi és idő befektetés nélkül nem igazán lehetséges, főleg hogy egyre jobban szigorítják a jogszabályokat ami egy igazán jó márkatalálkozó belépő díját drágíthatja.
Például Németországban egy nagyobb SEAT márka találkozó belépője akár 20EURO (9000Ft) is lehet. Nekünk Magyaroknak ez jelenleg egy irreális és elképzelhetetlen ár!! El sem tudnánk képzelni, hogy egy ilyen találkozón itthon részt vegyünk, de sajnos ebbe az irányba haladunk, hiszen sokszor nem azért drágulnak a belépők mert a szervezők „éhesek”, hanem azért mert a jogszabályok, tűzvédelmi szabályok és egészségügyi előírásoknak meg kell felelni. Nem is beszélve az adózásról és az adott helyszín bérleti díjjairól.
Sokan úgy gondolják hogy egy találkozó pár serlegből oklevélből és egy két programból áll. Bizonyos létszám felett ez már kevés, jogszabály ellenes és súlyos büntik lehetnek a következményei.
Összegezve: Ha belegondolsz nem is olyan nagy baj ha léteznek régiós SEAT csoportok vagy klubok, hiszen a SEAT tulajdonosok érdekeit szolgálják, és koncentráltan velük foglalkoznak, de figyeljünk oda, hogy legyen értelmes tartalma (nem másik csoportból másolt vagy generált), és van egy nagyon fontos dolog ami mindenkire vonatkozik: SEAT-osok vagyunk mindannyian!! – CSAK A SEAT! 🙂