Autóm története: SEAT Cordoba – Bolla Csaba

0

Autóm története: Egy érdekes történet Bolla Csaba saját szavaival írva. Ebben a történetben az a szép, hogy gazdája null kilóméteresen hozta ki egy SEAT szalnonból közel 16 évvel ezelőtt, és mai napig a kezében van és igazgatja saját száj íze szerint!

Pár mondat előszóban…

A történet jól mutatja az autósok divathullámjait, a tulajdonosok vad spontán átalakítási hóbortjait, ami mondhatni már nevezhető retro-nak is. Érdekes világot élünk:  10-15 évvel ezelőtt mindent át akartunk alakítni, szabni, varrni, flexelni, fényezni, bárhogy is tesszük, csak ne gyári, vagy gyári jellegű legyen! Vadultunk, csináltunk mindent lényegretörően feltünően, nem számítottak a rések, és bőven belefért 2-3mm hézag különbség a lökhárítóknál! Az üvegszál és gitt baromi nagy divat lett, és mindent bekentünk vele, még az utasterünkben is akadt helye.  Ahogy a “szakirodalom” is nevezi: Jóskás tuning verdákat alkottunk, rajok voltunk! 🙂

A jelen divatja pedig minél inkább rejtett tuning, mintha a gyár alkotta volna, vagy éppenséggel hozzá sem nyúlunk az autókhoz, mert a gyári autó divattá vált. Olyan autót alkotni ami első ránézésre gyári alkatú, de mégsem a gyár építette. Manapság ez a “raj”…

Akkor hát jöjjön Autóm történe, Bolla Csaba szavaival:

Autóm története: SEAT Cordoba – Bolla Csaba

Na szóval a mi kis történetünk egészen 2001-ig nyúlik vissza. Amikor is autóvásárlásra adtam a fejem. Mindenképp újban gondolkodtam. Több szalont megjárva jutottam el a Pápai SEAT szalonba. Persze a vételárra szánt összeg azért véges volt, tehát nem számolhattam az egész repertoárral. Aztán megláttam, beleültem, kipróbáltam és utána nem volt megállás. A család birtokában lévő 1.4-es öregedő Renault 11 -es után ez az 1.6-os Cordoba repült alattam. Tehát amolyan Transformeresen az autó kiválasztotta a gazdiját. Szín választás után jöhetett a rendelés, ugyanis per pillanat nem volt raktáron. Kemény 2 hét álmatlan éjszaka következett… ami után jött a várt telefon hogy mehetek érte. Mire odaértünk kaptak egy Spanyol ellenőrzést és ilyenkor egy egy járgányt kidekoráltak, így az enyémet is.

SEAT Cordoba - Bolla Csaba

SEAT Cordoba – Bolla Csaba – a kezdet…

Kezdetét vette az átalakítás

Ez a dizájn kb 2 évig maradt is. Aztán lecsupaszítottam. Majd jött a fiatalság-bolondság érzet, ami ma már inkább nevetséges, de akkor tetszett és jó ötletnek tünt.

SEAT Cordoba - Bolla Csaba

SEAT Cordoba – Bolla Csaba – retro divat

SEAT Cordoba - Bolla Csaba

SEAT Cordoba – Bolla Csaba – retro divat

Már nem tudom hogy fért meg ez minden az autón… de hát így sikerült… Sparco rally sárvédő gumik Viper csíkok matrica hegyek… És a 15″-os alufelnik amik strukturált matt fekete fényezést kaptak.. na meg a nagy büszkeségem a Carbon F1 tükrök.

SEAT Cordoba - Bolla Csaba

SEAT Cordoba – Bolla Csaba – F1 tükrök!! 🙂

Dizájn váltás korszaka…

Idővel másfelé vettem az irányt: Elkezdtem (hála Isten) a Cordoba Cupra után nézegetni… hogy az kasztnira végülis ugyanaz… igaz az erős 1.8T az enyém meg “erős” 1.6… de ez egyenlőre nem foglalkoztatott. Volt egy kisebb koccanásom még az első évben és sajnos az egyik első fényszóróm cserés lett. DEPO márkájú lámpa ment be… aminek 4 év alatt felpattogott a foncsorja…nagyon csúnya volt… és itt jött a képbe a Cupra fényszórója… Megrendeltem újonann. Közben egy garnitúra 30 mm-es Vogtland rugószett is beugrott a rendszerbe. -és valahogy megálmodtam egy matt fekete tetőt…

SEAT Cordoba - Bolla Csaba

SEAT Cordoba – Bolla Csaba – fekete matt tető.

ez is tartott egy idejig… Majd (komolyan ) 2 autóból összekukázam egy Cupra hűtőrácsot.

SEAT Cordoba - Bolla Csaba

SEAT Cordoba – Bolla Csaba

Aztán megérkeztek a 6k2 Cupra felnik is fehér színben ami viseltes volt.. Ezért homokfúvás után kapta az AUDI Ibiszfehér színét, és időközben megjött a félbőr Cupra ülésszett (kék szövetes)…4 évig kapartam utána.

SEAT Cordoba - Bolla Csaba

SEAT Cordoba – Bolla Csaba

A belső térben is volt mit alakítani

Beszereztem egy komplett műszerfal dekort a torrasport-tól.

SEAT Cordoba - Bolla Csaba

SEAT Cordoba – Bolla Csaba

majd az üléseket követte az ajtó belsők beszerzése egy másik autóból (ez is 2-ből akárcsak a hűtőrács) de mivel a Cupra belseje fekete műanyagból áll ezért szóba sem jöhetett hogy csak úgy beteszem… tehát kárpit csere…

SEAT Cordoba - Bolla Csaba

SEAT Cordoba – Bolla Csaba – kárpit csere

SEAT Cordoba - Bolla Csaba

SEAT Cordoba – Bolla Csaba – Cupra belső

Majd jött az ötlet bontsuk le az elejét menjen a gyári löki… ideje a Cupra lököst beszerezni. Megtörtént. Persze ez sem maradt gyári formában… Egyedi fényezést kapott. Így legalább nem jön szembe.
SEAT Cordoba - Bolla Csaba

SEAT Cordoba – Bolla Csaba – egyedi első rész.

Aztán mivel nem túl erős a verda ezért dob féket álmodtak meg rá a tervezők… -hát bökte is a szememet rendesen… hát persze ,hogy kuka. Úgyhogy hátsó tárcsákra fel..
előélete egy Vento volt…. tőle örökölte .
Majd végezetül egy Cupra óracsoport is bekerült a “gépezetbe” 
SEAT Cordoba - Bolla Csaba

SEAT Cordoba – Bolla Csaba – Cupra óracsoport

 

Végszó, és a közeli jövő…

Tervben volt még az 1.8T…. de erről lemondok azt meghagyom a vállalkozóbb szelleműeknek.
időközben az ültetés is kikerült alóla,gyári magasságokban autózunk… Látván ezt a sok elvett forgalmit,én ezt nem akarom megvárni.Persze ha tehetném és nem csesztetnének a hasalna.. de hát ez van,ez Magyarország.
Nagyon nagy vonalakban ennyi… Bár tudnék róla még mesélni. Azt nem mondom ,hogy kész van mert egy “épített autó” soha nem lesz kész… Majd meglátjuk,mit hoz a jövő
De eladni nem fogom…. Legalább is egyben nem .. Őt én alkottam.. Inkább elbontom.. De azért ettől nem kell félni… 
Megosztás:

Hozzászólások