Sok teszteket olvashatunk híres és ismert autós teszt oldalakon. Sok vélemény kering, de igazából olyan tesztet mi még sosem láttunk, ahol egy vérbeli SEAT-os vagy tulajdonos szemével és érzékszerveivel került mustra alá a kiszemelt SEAT. – Ez lehet elfogult a márka iránt, de inkább a mi igényeink (azaz egy SEAT-os igényeinek ) megfelelően tesztelve írjuk meg véleményünket, tapasztalatainkat. – Leon ST Xcellence
TESZTELÜNK – BESZÁMOLUNK
Jelen írásunkkal szeretnénk egy sorozatot elindítani, ahol a jelenlegi újonnan megjelenő SEAT-okat egy kicsit a mi, pontosabban egy SEAT-os véleménnyel látjuk el, függetlenül mindenféle szakirodalom és sajtó véleményétől. Mert azért lássuk be, az elmúlt két évben sok újdonság került napvilágra a SEAT-nál, és ezzel még nincs is vége…
SEAT LEON ST 1.4TSI Xcellence
Motor: 1.4TSI, 92KW/125LE, 6 fokozatú kézi váltó (120g/km)
Igazából nem is tudom, hol kezdjük… Talán első körben soroljuk fel a lényegesebb felszereltségi adatokat: LED nappali fény (DRL) + LED fényszórók, elektronikus klíma (Climatronic), praktikum csomag (Coming home funkció, aut. elsötétedő tükrök, esőérzékelő, stb.), kulcsnélküli rendszer, parkolóradar elöl/hátul, XDS (el. differenciálzár), auto hold funkció, ABS, ASR, ESC (guminyomás ellenőrző szenzor), 7 légzsák, bőr kormány + váltó, el. ablakemelők elöl/hátul, tempomat, középkonzol (könyöklő), LED ajtópanel hangulatvilágítás, multikormány, sportülés, és még sokminden más….
Tehát az Xcellence felszereltség igen jónak mondható, nekünk SEAT-osoknak elegendő is. Sok minden olyan dolog van ebben a felszereltségi szintben ami igen hasznos és biztonságos, gondolok például a térdlégzsákra is.
MINŐSÉG – Leon ST Xcellence
Belső: Ez egy érdekes téma. Több szemszögből is lehetne erről írni. Sok a kopogós műanyag, az egyszerűsített gyártás látszik, vagyis az olcsóbb termelés. A műszerfal kopog, érintése valóban műanyag hatású, az ajtóboritás szövetrésze egyszerű kicsit sprőd, kilincsét sajnos műanyagra váltották.
Nagy képernyő középen, ahol minden infót tudunk kezelni, figyelni, megnézni, hallgatni, stb. Navigáció, tolatókamera, rádió, TV, stb… Egyszerűen megtanulható médiacenter… Mondhatni nekünk SEAT-osoknak zseniális!!
Nyomógombok érzékelése viszont kitűnő és könnyen használható, hamar megtalál mindent az ember ha nem is néz oda. A kárpit minősége megfelelő, stramnak tűnik, ugyan kicsit műszálas hatású, de igényes, aprolékos, feszes.
Ajtókban lévő hangulat világítás exkluzív, mondhatni gyönyörű! Kormány fogása finom, kellően vastag, jól formatervezett, kényelmes. A gombjai jól kezelhetőek vezetés közben is.
Külső: Hát itt minőségi téren minden rendben van, vékony precíz rések, minőségi fényezés, igényes inox tetődíszléc, formatervezett, gazdag, elegáns első lökhárító, krómozott elemekkel. Kilincs fogása nyitása egyszerű és lágy.
Ajtók csukása precíz, telített tompa hangot ad, sugalva hogy van benne anyag és zajcsillapítás. Talán ami nekünk kicsit hiányos: oldalsó alsó küszöbléc. Mintha hiányozna ott valami, de nem feltűnő a jelenség!
MOTOR – ERŐMŰ
Jelen esetünkben egy 1.4-es TSI motor 125 lóerővel (92kW), (6 sebesség manuális váltóval) szolgáltatta az autó haladását. Városi viszonylatban mondhatni elegendő, de nem lehet vele ficánkolni, vagy kilőni piros lámpánál. Aki nyugodtan vezet, és szereti figyelni a fogyasztását az autónak, annak ez több mint elegendő.
Országúti viszonlyatban úgy gondoljuk kicsit karcsúak az erőviszonyok! kétszer is meg kell gondolni, hogy megelőzzünk e egy teherautót. Nem nagyon érezhető a hirtelen erő… Teszt időszakunk alatt városban 7-7,5L, országúton 5,9-6,5L fogyasztást produkált. Egy ilyen méretű autóhoz és teljesítményhez ez megfelelő, főleg hogy benzines motorról beszélünk és az autó önsúlya 1277kg, ami azért nem kevés!
PAKOLÁS – PRAKTIKUSSÁG:
Megpróbáltuk kicsit családi szemszögből is megvizsgálni. Arra jutottunk, hogy kombi lévén, van benne elég hely: babakocsi kénelmesen pakolható a csomagtartóba. A hátsó ülésen elegendő hely kínálkozik, babaülésnek és szülőnek is. Nem kell huzogatni az első üléseket, hogy beférjen a babaülés kényelmesen. Minden kezelőszerv könnyen elérhető elöl és hátul egyaránt.
Praktikus USB töltési lehetőseg és egyszerű kezelőgombok a középkonzolon. Kulcsnélküli nyitás, zárás és indítás!
ÉRZÉS – MENETTULAJDONSÁGOK
Tesztünk során tapasztaltunk szinte majdnem minden útviszonyokat: városi tumultusban való részvétel, országúti vezetés esőben, napsütésben, autópályás hosszútávú haladás…
VÁROS: Könnyen kormányozható, erős biztonsági érzéssel lehet közlekedni. Minden látható, észlelhető, könnyű kormány, gyors reakció idők. Indexkar praktikus, könnyű, váltó azonnal az adott sebességbe ugrik (ahogy mondani szokás: mint a vaj…). Kuplung használata nem fárasztja a lábat, jól van kalibrálva, tehát nem lesz fájdalmas a sok kuplungolás a dugóban. Fogyasztás dugóbal 9-9,5L, vegyesen városban: 7,5-8L
ORSZÁGÚT: Futómű feszes, de nem pattogós. Zajtalan, és stabil. Kanyarokban nem dől jobbra balra az autó, hirtelen fékezésnél nem jellemző hogy bólogat. Mind e mellett komfortos vele a haladás rosszabb útminőségnél is. Aki szereti a sportos futóművet az is meg lesz ezzel elégedve. A lágy komfortot szeretőknek kicsit keménynek tűnhet. Az erőtartalékokkal óvatosan kell bánni: egy teherautó vagy lassú jármű megelőzését kétszer át kell gondolni.
AUTÓPÁLYA: Stabil úttartás, alig érezhető a sebességérzet. 130-140km/h, tempomattal minden emelkedőt, akadályt szépen teljesít, zseniális fogyasztás, csendes zajszint mellett. Kényelmes ülések, de kellően feszes oldaltartással ami hosszútávon igen fontos lehet!
Végsebességet illetően nem próbáltuk ki, hiszen a KRESZ szabályai ezt nem engedik meg. Gyorsulása autópályán elfogadható, jól, biztonsággal autózható, de haladósabb dinamikusabb autópálya használatra már nem okvetlen alkalmas. Aki szeret biztonságosan, gazdaságosan jól haladni a pályán annak szintén bőven megfelelőek az erőviszonyok.
ÖSSZEFOGLALVA:
Modern, csendes, jó fogyasztású, jól pakolható praktikus járgány! Minden benne van ami egy családi autóban benne kell lennie! Az anyagminőség kicsit olcsónak tűnhet, ami első benyomásra nem a legjobb, de kárpótól minden más benne. Aki a sportosabb vezetést preferálja, annak erősebb motor javasolt! Aki szeret biztonságosan, higgadtan vezetni, annak viszont ajánlott kategóra. Az árról most nem nagyon írnánk! Megkérik az árát, de ez egy modern új autó… 🙂 Hamar beleszerethető, szép vonalvezetések, feltűnő frontrész!
GALÉRIA:
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
- ClubSEAT teszt: SEAT Leon ST Xcellence
Facebook oldalounk: https://www.facebook.com/clubseat.hu/