Autóm története: SEAT Cordoba 6K2

0

SEAT történetek:

Frissen egy történet az egyik ClubSEAT-os adminunktól, megkezdve a SEAT történetek leírását. Sokan láthattátok már eme szépséget valamelyik neves SEAT találkozón, és most meg is tudhatjátok történetét, Tamás szemszögéből. Ki gondolná hogy valaha bérautó volt ez a kis gyöngyszem…

Szép fotó…

SEAT CORDOBA 6K2 1.4MPI – Pálvögyi Tomi

Sziasztok!
Mindig is tetszettek a SEAT-ok, így amikor 2016-ban megnéztem ezt a Cordobát, nagyon beleszerettem. Különösképpen a formája és a színe tetszett meg, mivel esztétikailag nagyon jó állapotban volt. Nem mondanám hogy simán kezdődött a közös utunk, mert miután megvettem kiderült, hogy nem volt gondos gazdája, bérautóként használták és a motorjának volt egy-két nagyobb rejtett baja. Ezért először műszakilag tettem rendbe, és úgy voltam vele, hogy ha már ennyi energiát és időt fektettem a talpra állítására, akkor hozzuk ki belőle a legjobbat.

SEAT MEET-en

Mivel motorikusan nem egy erőgép (1.4 – 60Le), ezért optikailag kezdtem el foglalkozni vele. A motorhoz nem is akartam hozzányúlni, mert városi közlekedésre nekem elegendő, a nagyobb motor bepapírozása pedig hosszú és nehézkes procedúra lenne.

Külső:

Elsőként egy felnivel kezdődött az átalakítás. A 6K1 Ibiza Cupra gyári 16″-os kerekeit kapta meg. Azt gondoltam, hogy ennyi elég is lesz, de valahogy hiányzott még jó pár dolog a mostani összképhez. Ekkor elindult a lavina: színre fényeztettem az első és hátsó lökhárítókat, eltüntettem hátulról a vonóhorgot, az első lökös gyárilag falazott légbeömlőit kivágtam.

SEAT Cordoba 6K2

Kapott egy 1M CUPRA koptatót, az első lökhárítóra, Cordoba sportline küszöböt, és egy sportline gyári hátsó spoilert is a hátsó szélvédőre. Nem akartam CUPRA frontot, mivel mégsem CUPRA, de a gyári lámpák borzalmasak voltak, ezért megkapta a duplakamrás CUPRA fényszóróit. A korábbi kerekeket lecseréltem 16″, 7J széles, különleges bronzbarna fényezésű JR3-as felnikre, 195/45-ös gumikkal.

Ősz…

Futómű és fék:

Túl magas volt, így le lett ültetve kb. 4 cm-t Vogtland ültetőrügókkal, és hátra kapott 2 cm nyomtávokat infofurmanner.de. A gyári gátlókat kicsit keményebbre faragtuk, hogy az ültetés miatt komfortos és stabil maradjon a futómű a jó magyar utak ellenére is. A fékhez nem nyúltam, az maradt teljesen gyári.

Belső:

Itt is jó pár dolog átalakult. Bekerült egy bőr 6K2 Ibiza CUPRA kormány a gyári helyére. Az infócenter kazettás részét átalakítottuk egyedi USB-s médialejátszóvá (nem akartam szétbarmolni az infócentert és beraki 1DIN-es fejegységet), így megmaradt az esztétikus gyárias hatása. A gyári ülések helyére elég ritka kék szövetes félbőr 6K2 CUPRA ülésekre cseréltem. Az óracsoportot 6K2 TDI sport-ra, váltógombot IV. GOLF váltógombjára, a gyári pedálsort pedig Audi TT-re cseréltem. Emellett nemrég lábtér LED-et is kapott.

Belső hangulat

Az összkép most jelenleg OEM+ kategóriába sorolható, ehhez már valószínű nem is fogok hozzányúlni, mivel szerintem így lett tökéletes. Nagyon szeretem ezt a kocsit, sokat is foglalkoztam vele, de lassan erősebbre és nagyobbra szeretném cserélni.

Belső óracsoport…

Meglátjuk mit hoz a jövő, de az biztos, hogy maradok a SEAT-nál. Ez az én “SEAT történetek” írásom…
Mert csak a SEAT!

Ha Neked is van mondandód a SEAT történetek rovatunkba, írj nekünk emailt, vagy jelezd Facebook oldalunkon vagy Facebook csoportunkban szándékod!

GALÉRIA

Megosztás:

Hozzászólások