A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid autók az egyik legnépszerűbb alternatívává váltak a fenntartható mobilitást kereső vásárlók számára. 2020. második negyedévében 133,9 százalékkal nőtt az értékesítésük Európában az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai alapján.
Leon e-Hybrid nyers adatok:
115 lóerős (85 kW) elektromos motor
150 lóerős (110 kW) 1.4TSI benzines motor
A két motor együttes teljesítménye 204 lóerő
Gyorsulás 0-100km/h: 7.5s
13 kWh kapacitású akkumulátor
Teljes töltési idő: 4 óra (3,6kW-os toltéssel)
6 sebességes DSG váltó
Akár 64 kilométeres hatótávolság elektromos üzemmódban (WLTP ciklus szerint; NEDC ciklus szerint: 72 km)
40 literes üzemanyagtartály
Egy hibrid modell közelebbről:
Hogy tisztában legyünk azzal, miként maximalizálhatjuk egy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell teljesítményét, fontos ismernünk azt kívül-belül.
A plug-in modellek rendelkeznek a belsőégésű és az elektromos motorral szerelt modellek minden alkatrészével.
Két erőforrásuk közül az egyiket az üzemanyagtartályból látják el energiával, az elektromos aggregát hajtásáról pedig akkumulátor gondoskodik, amely a fékezések során illetve a hálózatra csatlakoztatva töltődik.
„A motorok külön-külön is üzemeltethetők, de ha több erőre van szükség, akkor egymással párhuzamosan is működhetnek. A Leon e-Hybrid esetében a két erőforrás kombinációja 204 lóerős összteljesítményt jelent.” – tette hozzá a SEAT hibrid és elektromos hajtásának fejlesztéséért felelős vezetője.
Forrás: www.seat-mediacenter.com